روسیه

درباره کشور

معرفی کشور روسیه

روسیه کشوری بزرگ و چند ملیتی است. قلمرو روسیه در قاره های اروپا و آسیا واقع شده است. روسیه با مساحتی بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع در رتبه اول جهان از نظر مساحت قرار دارد. روسیه طولانی ترین مرزهای بین المللی را در جهان دارد که با 20 کشور همسایه است. روسیه کشوری با فرهنگ باستانی، آموزش، اقتصاد و صنعت پیشرفته است و دارای پتانسیل سرمایه گذاری بسیار خوبی در روسیه است. روسیه یک کشور فدرال است. فدراسیون روسیه شامل هشتاد و پنج 85 نهاد است. رئیس دولت رئیس جمهور است. در حالی که قدرت اجرایی در اختیار دولت به ریاست نخست وزیر است. مرجع قانونگذاری توسط شورای فدرال، که از دو مجلس تشکیل شده است، نمایندگی می شود: شورای مناطق و دوما.

پایتخت روسیه مسکو است. این شهر بسیار بزرگ بیش از 12.5 دوازده و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. روسیه دارای کلان شهرها و مراکز بزرگ اقتصادی و فرهنگی است که هر کدام بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، مانند سنت پترزبورگ، نیژنی نووگورود، ساراتوف، آستاراخان، استاوروپل، تامبوف، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، کازان و بسیاری دیگر.

در طول قرن ها تاریخ دولت روسیه، سنت های مدارا و روابط دوستانه بین نمایندگان اقوام مختلف ایجاد شده است. مردم فدراسیون روسیه به بیش از 100 زبان و گویش صحبت می کنند. در فدراسیون روسیه، تنوع میراث فرهنگی مردمان مختلف ساکن در آن با دقت حفظ و احیا شده است.

در روسیه، مجموعه هایی از نقاشی های منحصر به فرد در موزه ارمیتاژ، موزه روسیه و گالری ترتیاکوف به نمایش گذاشته شده است. کارشناسان معتقدند اگر یک دقیقه به هر نقاشی و نمایش در هرمیتاژ نگاه کنیم، تقریباً 11 سال طول می کشد تا همه آنها را ببینیم.

آب و هوا:

روسیه در سه منطقه آب و هوایی قرار دارد: منطقه قطبی، منطقه زیر قطبی و منطقه معتدل. بنابراین، شاخص های اقلیمی می توانند در محدوده آب و هوایی یکسان متفاوت باشند، و این شاخص ها نیز بین یک محدوده آب و هوایی و محدوده دیگر متفاوت هستند.

بخش اروپایی روسیه و منتهی الیه شمال غربی محدوده معتدل در مرز سیبری غربی با آب و هوای معتدل قاره ای مشخص می شود.

میانگین دمای هوا در تابستان (22-24+ درجه سانتیگراد)، در بهار و پاییز (6-8+ درجه سانتیگراد) و در زمستان (8-12 درجه سانتیگراد) است.

کلان شهرها:

مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، نیژنی نووگورود، یکاترینبورگ، سامارا، اومسک، چلیابینسک، کازان، پرم، اوفا، روستوف-نادونو، ولگوگراد.

 

 

 

مشخصات کشور

قاره: آسیا
زبان رسمی: روسی
واحد پول: روبل