عمان

درباره کشور

معرفی کشور عمان

  کشور عمان در بخش جنوب غربی قاره آسیا، به ویژه در بخش جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. ساحل آن از تنگه هرمز در شمال تا مرز یمن به فاصله 3165 کیلومتری و مشرف به سه دریا: دریای عرب، دریای عمان و خلیج عربی است. این کشور از غرب با امارات متحده عربی و پادشاهی عربستان سعودی، از جنوب با جمهوری یمن، از شمال با تنگه هرمز و از شرق با دریای عرب همسایه است. این به آن اجازه داد تا به روی جهان خارج باز شود و کانال های ارتباط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باز شود. این کشور با مساحتی در حدود 309500 کیلومتر مربع، سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است.

پایتخت آن مسقط است و جمعیت آن در السلطنه 4 میلیون و 668 هزار نفر است که عمانی ها 2 میلیون و 669 هزار نفر و تعداد مهاجران بر اساس آمار مرکز ملی یک میلیون و 999 هزار نفر است.

جمعیت استان السلطنه بین 11 استان توزیع شده است، یعنی (استان مسقط، استان مسندم، استان ظفار، استان بریمی، استان البطینه شمالی و جنوبی، استان الشرقیه شمالی و جنوبی، استان الوسطا، و استان الظهیره) که 61 ایالت توزیع شده است.

آب و هوا عمان

آب و هوای سلطان نشین با تابستان های گرم و زمستان های معتدل مشخص می شود، در حالی که استان ظفار در جنوب سلطان نشین از فصل پاییزی برخوردار است که با آب و هوای بارانی مشخص می شود و گردشگران را از داخل و خارج از سلطان نشین به مدت تقریبی 3 ماه (ژوئن تا سپتامبر) جذب می کند.

زبان و مذهب مردم عمان

اسلام دین رسمی و منبع قوانین حکومتی است و عربی زبان رسمی در عمان است.

پرچم: پرچم سلطنت عمان برای اولین بار در سال 1970 پس از میلاد برافراشته شد، این پرچم دارای شکل مستطیل شکل است و شامل سه واحد افقی با رنگ های زیر است: سفید، قرمز و سبز. یک واحد عمودی در کنار میله پرچم با توجه به نماد رنگ های به کار رفته در پرچم به شرح زیر است: رنگ سفید: نماد صلح است. رنگ قرمز: نماد خون، با اشاره به نبردهایی است که در طول تاریخ طولانی عمان به منظور بیرون راندن تهاجم خارجی انجام شده است. رنگ سبز: نماد کشاورزی در کشور است.

مشخصات کشور

قاره: آسیا
زبان رسمی: عربی
جمعیت: ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر
واحد پول: ریال